Groep 7/8
Uitreiking verkeersdiploma's! Maandag 14 mei was de uitreiking van de verkeersdiploma's. Iedereen is geslaagd, super! Gefeliciteerd! Verkeersexamen Op 10 april heeft groep 7 en 8 deelgenomen aan het verkeersexamen. Iedereen heeft goed zijn of haar best gedaan en we horen volgende week of iedereen geslaagd is. Memory Museum 30 jan 2018 Op dinsdag 30 januari zijn we naar het Memory Museum in Nijverdal geweest. De leerlingen zijn in groepjes aan de slag gegaan met een onderwerp van de Tweede Wereldoorlog. Onder begeleiding hebben ze allerlei spullen bekeken die bij dit onderwerp horen. De vele boeiende verhalen maakten veel indruk. Daarna heeft elk groepje een korte presentatie voorbereid. Tijdens de rondleiding door het museum kon iedereen over een bepaald onderwerp wat vertellen. Het was erg geslaagd! De nationale voorleeswedstrijd Alle leerlingen van groep 7/8 hebben aan elkaar voorgelezen, Serine is hier als winnaar uitgekomen en onze voorleeskampioen geworden, Heel knap gedaan. Zij heeft onze school 17 januari vertegenwoordigd op voorleeswedstrijd van de Dalfser scholen. Serine heeft heel boeiend en spannend voorgelezen uit Harry Potter en de steen der wijzen. Helaas geen winnaar maar wel prima gedaan!!!!!! Lekker bewegen! 16 jan 2018 Deze week zijn we begonnen aan de Cito's waarbij er in volle concentratie en rust wordt gewerkt. Tussendoor wordt er lekker bewogen om het hoofd leeg te maken en even de energie kwijt te kunnen. Op de foto;s is de groep aan het dansen op Just Dance.'..... schooljaar 2017/2018

Ja hoor...... hier is ie dan........de gekke bekken foto van groep 7/8. We moeten tenslotte het nieuwe schooljaar niet al te serieus beginnen.

Museum bezoek Fundatie Groep 7/8 heeft in het kader van de Kinderboekenweek een bezoek gebracht aan het museum "De Fundatie". Mede dankzij een aantal begeleidende ouders konden wij op de fiets naar Zwolle. De leerlingen konden schilderen bekijken o.l.v. een gids. Het thema was griezelen, als afsluiting van dit bezoek gaan ze vrijdagmiddag op school een afdruk van een schilderij omtoveren tot een griezelafbeelding. Vakantiebingo

Vakantiebingo. Hoe goed ben jij op de hoogte van de zomervakantie van je klasgenoten? Ga actief aan de praat en vul daarna de kaart in. Eens een keer een andere start dan het luisteren naar alle vakantieverhalen.

Schooljaar 2016-2017 Welkom in groep 7/8 in het schooljaar van 2016-2017! We maken er een SUPERjaar van. Wij zijn immers: 'Superhero's in training!' Bezoek Westerbork Groep7/8 is dinsdag 13 juni naar Kamp Westerbork geweest. Bij aankomst kregen we eerst een PowerPoint met een filmpje erbij. Daarna was een speurtocht door het museum van Westerbork. Toen we de speurtocht hadden gehad gingen we eerst eten en daarna gingen we lopend naar het kamp toe. Op het kamp kregen we een rondleiding met veel interessante verhalen over kamp Westerbork. We hebben het commandant huis gezien. Daar hebben ze een grote vitrine om gemaakt. Ze hebben ook barak 56 herbouwd. Ook hebben we aan de hand van steentjes gezien hoeveel Joden, Sinti, Roma en verzetsstrijders zijn vergast en vermoord. Hörstel We zijn daar hartelijk ontvangen. In de aula werd er een liedje voor alle scholen gezongen. Daarna werd onze groep met de maatjes naar een lokaal gebracht. Daar kregen we drinken en gingen we naar een ander lokaal. Daarna gingen we personen natekenen en een namenspelletje doen. Toen gingen we naar buiten een spel doen met een parachute. En we gingen voetballen. Vervolgens gingen we weer naar binnen naar een lokaal waar we fotolijstjes en buttons gingen maken. Daarna zijn we weer naar de aula gegaan en kregen we middageten. Na het middageten vertrokken we per bus naar “de hurkende vrouw”. Daar hebben we een route gelopen om de “hurkende vrouw”. Na de wandeling gingen we weer met de bus naar Hörstel. In de aula kregen we toetjes. Daarna was het weer tijd om naar Nederland te gaan. Het was een superleuke dag! prezi maken De leerlingen van groep 7/8 hebben een prezi gemaakt onder begeleiding van medewerkers van S.M.O.N. in het kader van het overloopproject. Het overloopproject heeft als doel om de overgang van de basisschool naar het voortgezet onderwijs zo soepel mogelijk te laten verlopen. Naast het maken van een prezi, krijgen de leerlingen ook weerbaarheidslessen, informatie over sociale media, alcohol en drugs en kleine criminaliteit aangeboden. Vomol project Groep 7/8 heeft vrijdag 29 januari de Fa. Pekkeriet bezocht i.v.m. het Vomol project. De leerlingen kregen eerst een introductie op school en gingen daarna op de fiets naar Dalfsen. Bij Fa. Pekkeriet mochten ze in de grote landbouwvoertuigen om zo zelf te ervaren wat ze dan kunnen zien, horen en hoe veel ruimte deze machines nodig hebben. Kortom het was een leuk en leerzaam project!!! reizenmarkt Voor altijd jong! De opening van de Kinderboekenweek Op woensdag 5 oktober ging de Kinderboekenweek van start. We kwamen op school en we begonnen met een vrolijk toneelstukje van de kinderen van groep 7/8. Het toneelstukje heette “Roodkapje”. Na het vrolijke toneelstukje vertelden onze juffen en meester iets over de kinderboekweek. Vlak voor de pauze deden we de dans van kinderen voor kinderen Voor altijd jong! De hele school stond op het leerplein te dansen, te zingen en lekker mee te swingen. De Kinderboekenweek van dit jaar heet Voor altijd jong! Daarmee willen ze graag de opa’s en oma’s in het zonnetje zetten . Voor altijd jong ! Tijdens de gymles van deze week hebben we heerlijk gedanst!!! “Voor altijd jong!” Schooljaar 2016-2017 Het begon allemaal op het plein. Meester Ruben verwelkomde alle leerlingen. Hij vertelde dat de school verbouwd was! Je mocht even rondkijken. Wij (Gigi en Serine) gingen naar onze klas. Het was wel even wennen! Nieuw lokaal, nieuwe juffen. Maar het viel allemaal mee en het was heel leuk! We deden spelletjes en we gingen ook een verhaal schrijven. Iedereen mocht ook nog iets over de vakantie vertellen. We zijn blij dat school weer begonnen is! Namens Gigi en Serine (7). Een nieuw spetterend schooljaar!  Maandag 29 Augustus is het nieuwe schooljaar weer begonnen. Dit jaar maken we er een duurzaam jaar van. Dit is het laatste jaar van groep 8 en we maken er daarom een feestje van. We kwamen maandag op school en het oude lokaal van groep 1\2 was veranderd in het nieuwe leerplein. Vrijdag 8 september zamelen we met een sponsorloop geld in voor het opfleuren van het leerplein. Daarna kan je mee doen met de BBQ op het plein. We maken er wat gezelligs! Groetjes Iris en Merel uit groep 8 . Groep 7 / 8 2015 - 2016 DISCO! uitwisseling Horstel april 2016 Lekker buiten spelen Memory Museum Nijverdal 08 mrt 2016 Bij binnenkomst werden wij ingedeeld in groepjes. We moesten bij een gids gaan zitten en die ging ons vertellen over bepaalde onderwerpen van de Tweede Wereld Oorlog. De gids liet ons een koffer zien met inhoud. Daar mochten we aanzitten, maar dan moesten er wel handschoenen aan. Daarna gingen we met onze gids het museum in, naar de plek waar meer informatie te vinden was over ons onderwerp. 5 steekwoorden moesten we opschrijven. Aan de hand daarvan moesten we zelf een verhaaltje maken, wat we later aan de hele groep gingen vertellen. Sommigen vonden dat best spannend. Maar wat hebben ze het goed gedaan! Supertrots! Na een korte pauze gingen we met de hele groep het museum in met de gidsen. Op chronologische volgorde moesten wij onze verhalen vertellen. Zo nodig werd dit aangevuld door de gids. Op deze manier gingen wij het museum door. We hebben afbeeldingen gezien, standbeelden, poppen, in een barak geweest. Daar mochten wij ook aardappelsoep proeven, maar hier zat zelfs nog teveel aardappel in. We kregen een mooi verhaal te horen en we gingen nog een film kijken in een bunker. Dat vonden sommigen best spannend. Deze ochtend was erg geslaagd. Wat een mooi museum, aardige gidsen en we hebben uiteraard ontzettend veel geleerd! Jesse en Niels hebben de 1.85m gehaald met hoogspringen! Carnaval met prins Milan Jeugdprins Milan de 1e met zijn adjudanten Sven en Tom en prinses Sandra met haar adjudanten hebben een MOOI feestje gebouwd. Eerst een grote polonaise door alle klassen en daarna liepen we door naar buiten. Daar deden we een paar rondjes over het plein en namen Milan en Sandra het woord. Daarna nog wat feesten en toen liepen we naar het voorplein van de school in de polonaise. Natuurlijk liepen we daar nog een paar rondjes en konden de kinderen naar huis of overblijven. (geschreven door: jeugdprins Milan en adjudant Tom) Groep 7 aan de Smartgames Vechterweerd 1oktober 2015 De kinderen van groep 7/8 zijn met de fiets onder begeleiding van een aantal ouders en de leerkracht naar de Vechterweerd geweest. Het was prachtig weer, de leerlingen konden volop onderzoeken en genieten. Waterdiertjes werden gevangen en goed bekeken met een loep, we ging de galloways bekijken en grondboringen doen. Kortom een leerzame en gezellige middag. Archeologisch museum Dalfsen Groepsvorming De eerste week hebben wij aan groepsvorming gedaan door o.a. spelletjes te spelen bijvoorbeeld een strandbal hoog te houden, raamschilderingen te maken en verhalen te schrijven met een klein leugentje. Venndiagram

De les lezen met begrip werd gekoppeld aan actueel. De kinderen kregen de opdracht om met behulp van een Venndiagram de overeenkomsten en de verschillen tussen de vliegtuigramp met de MH17 en de vliegramp in de Franse Alpen in beeld te brengen. Vervolgens mochten ze de overeenkomsten en verschillen aanvullen via Mix tweetal (cooperatieve werkvorm). Zie de foto's voor het resultaat. Goed gedaan groep 8!

Schooljaar 2014-2015 Techniek 26 november 2014 Leerlingen van groep 8 zijn de hele ochtend bezig geweest met techniek. Zij hebben allerlei proefjes gedaan........... Dag van de duurzaamheid

De dag van de duurzaamheid begon die ochtend op de speelplaats met een duurzaamheidsquiz. En wat bleek? Er zit toch heel wat 'duurzaamheidsbloed' in de kinderen. Wat gebeurde er op deze speciale dag in groep 8? Meester Ruben las samen met de kinderen uit de boek Mr. Finney en het verhaal van de bomen. Een verhaal waarin het goed omgaan met de natuur centraal staat. Ook de website www.vanzonkrijgjeenergie.nl kreeg aandacht op deze dag. Aan het eind van de ochtend kreeg groep 8 een leerzame rondleiding onder leiding van Evert jan Hof, stichting duurzaam Hoonhorst. Een aantal projecten kreeg speciale aandacht waaronder de elektrische auto, de houtgestookte installatie in de Potstal en de warmte levering van de Postal naar de school, de luchtbehandelingkast op school. Evert Jan Hof sloot af met een soort duurzaamheidsquiz. In de middag werd er heerlijk geknutseld met kosteloos materiaal.

Bezoek Rob Ruggenberg Bezoek aan Rob Ruggenberg. Wij zijn op bezoek geweest bij Rob Ruggenberg. Hij zei: ”Groenland is het mooiste land waar ik ooit ben geweest”. Hij vertelde ook over het boek Slavenhaler. Dit boek is waargebeurd het gaat over een jongen die zijn stiefzusje is kwijtgeraakt…….Want wat er gebeurde………… Toen hij begon liet hij een doek zien, onder dat doek zat een Zwaard. Vroeger hebben er mensen mee gevochten. (Een 2 handig zwaard.) Op het laatste liet hij iets zien, het was een schelpje, daar kochten handelaren vroeger slaven mee… Het was zo leuk omdat hij interessant vertelde. Je gaat dan echt goed luisteren. ( Wij raden het aan om meteen een boek van Rob Ruggenberg te gaan lezen.) Dus ga meteen op bezoek bij Rob Ruggenberg! Groetjes: Lotte, Ruth en Ramon. Schooljaar 2014-2015 Het schooljaar is nog maar net begonnen en er is alweer een week voorbij… De afgelopen week zijn we bezig geweest met groepsvorming. We hebben spelletjes gedaan: -in een kring staan elkaar een hand geven en zo een strandbal proberen in de lucht te houden. -juf had 11 springtouwen in haar hand, ieder kind pakt een uiteinde van een springtouw en blijft deze vasthouden en zo proberen als tweetal uit de groep te komen. We hebben alvast gekeken in de nieuwe methode STAAL van taal en spelling, en staatsinrichting. Op de ramen hebben de leerlingenprachtige raamschilderingen gemaakt. Vechterweerd Vrij onverwacht, door het afzeggen van een andere school, mochten groep 7 en 8 op dinsdagmiddag 24 juni toch meedoen aan de veldlessen in de Vechterweerd. Een leuke verrassing! Het was een boeiende middag, met veel verschillende opdrachten! Zo konden we Galloways (wilde runderen) van dichtbij bekijken, waterdiertjes zoeken en bodemonderzoek doen! Bekijk de foto's maar, voor een mooie indruk! Afsluiting Atelier 23 mei 2014 Ouders konden vanmiddag de prachtige werkstukken van hun kinderen weer bewonderen. Alle ouders die mee hebben gewerkt aan atelier Hartelijk bedankt!!!!! Alleen met jullie hulp kunnen wij dit organiseren. Wegens vertrek van 5 hulpouders ( hun jongst kind verlaat de school) zijn wij op zoek naar nieuwe hulpouders. (2x5 vrijdagmiddagen) Helpt u mee????? Schoolvoetbal Vrijdagavond werd er een finalewedstrijd gespeeld tussen de Heilighartschool en de St. Cyriacusschool. Er waren veel kansen, maar helaas het bleef 0-0, dan verlenging.........maar weer géén goals, dus gelijkspel! Maar doordat de Heilighartschool in de poule met 1-0 van de St. Cyriacus gewonnen had, kregen zij de eerste prijs. Wij werden tweede!!! En heel knap, de meisjes wonnen de fairplay beker!!!!!!! Techniekochtend groep 8 De leerlingen van groep 8 hebben vrijdag 11 april in het speellokaal o.l.v. een techniekcoach gewerkt met techniek. Er werd van alles gemaakt en uitgeprobeerd: Kleuren mengen met licht, stroomkring maken, een strandstoel in elkaar zetten. Er werden prachtige dingen gemaakt zoals fotolijstjes, sleutelhangers, een panfluit en een amrband. Mede dankzij de hulp van ouders werd het een leuke en leerzame ochtend. Voorleeswedstrijd Voorleeswedstrijd! Op 15 januari was de voorleeswedstrijd van de gemeente Dalfsen in Oudleusen, de Wiekelaar. Merel Eijkelkamp vertegenwoordigde de St.Cyriacusschool. Er waren zeventien deelnemers die waren verdeeld in drie sessies. Er deden vijftien meiden mee en twee jongens. De sessie waar Merel in zat begon om kwart voor vijf. Er zaten vijf kinderen in die sessie. Twee jongens en drie meisjes. Toen de jury aan het overleggen waren, werd er een quiz gehouden. Sarell heeft gewonnen met de quiz. Ze heeft een mok gewonnen en in de mok zat boekendrop. Het werd heel spannend… Maar Merel heeft helaas niet gewonnen! Er was een andere jongen genaamd Koen, die won. Het was een leuke ervaring voor alle supporters die mee waren. Geschreven door Merel, Sarell, Elaine en Ruth Groepsvorming

Vorige week was op school de week van de groepsvorming. De bovenbouw moest in deze week leren omgaan met kritiek. De kinderen zelf mochten een soort van toneelstuk maken of veel voorkomende situaties naspelen. Deze week hebben we veel geleerd en zelf dingen kunnen doen. De leraren maakten hier tijd voor vrij en we mochten in groepjes bedenken wat we wilden. We hebben ook samen spelletjes gedaan zoals levend memorie en raamtekeningen gemaakt, dat was heel erg leuk. Nu hopen we met de bovenbouwgroepen beter te kunnen omgaan met kritiek. Geschreven door Wessel.

Voorleeswedstrijd In groep 7/8 hebben we de voorleeswedstrijd gehad. Toen gingen we allemaal voorlezen. Dan gingen er 3 door van groep 8 en 3 door van groep 7. Dat waren Sarell,Herjo en Merel van groep 8. En van groep 7 waren dat Qiqi, Ivor en Suzan. Die 6 gingen weer tegen elkaar voorlezen en daar kwam onze voorleeskampioen uit. En de winnaar is Merel!! Zij gaat nu tegen andere scholen uit Dalfsen strijden! Merel, veel succes! Dit is geschreven door Demi. Schoolvoetbal 17 apr 2013 Woensdag 17 april deden 3 teams van de St. cyriacusschool mee aan het schoolvoetbaltoernooi. Het gemengde team, voetbalde sportief, er werd één wedstrijd gewonnen en de andere wedstrijden verloren. De jongens wonnen alle wedstijden en het meisjesteam won er drie, één wedstrijd gind in de laatste minuut nog verloren. Het jongens en meisjesteam zijn door naar de finale op 26 april. Zie ook uitzending gemist TV Jeugdjournaal d.d.19 april, het gemengde team is op TV!!!! Lentekriebels

We zijn de Week van de Lentekriebels in groep 8 gestart met een gesprek over relaties & seksualiteit en het maken van een mindmap. Ook hebben we een begin gemaakt met het instuderen van ons "klassewerk" dat we vrijdag aan iedereen laten zien en horen.

Gedragspatronengrafiek 11 mrt 2013 Naar aanleiding van het boek "Kikker en de horizon" hebben we in groep 8 een gedragspatronengrafiek getekend. In de GPG is te lezen hoe Kikker zich voelt gedurende het verhaal. Van heel verdrietig toen hij viel tot heel blij bij thuiskomst na het avontuur. Een GPG helpt om een tekst beter te leren begrijpen. Horstel Groep 7/8 gaat ervoor!!! Dit jaar zijn we als school weer begonnen met groepsvorming. Groep7/8 heeft spelletjes gedaan, een verhaaltje over zichzelf geschreven met een leugen erin. Klasgenoten probeerden dan de leugen te ontdekken. We hebben ook een toast gemaakt op het nieuwe jaar. We hopen er met z'n allen een sportief, gezellig en leerzaam jaar van te maken. Leesbevorderingsproject 12 feb 2013

Boekenproject groep 8

Hallo, wij zijn Ruth en Nina en gaan iets vertellen over het boekenproject “Survival”. Alle kinderen uit de klas moesten een boek kiezen uit de leskist. Daarna ging je het boek lezen en mocht je op de site www.boeksuvival.nl tips, boekbespreking , boeken top 10 maken en je mening plaatsen. Een hoekje in de klas was ingericht voor “suvival” zodat de kinderen ook goed een ander boek konden kiezen. Ik Ruth, lees nu m’n derde boek “ 100% Lola”, het is echt een leuk boek. Ik heb ook “Woud in de wind”en “Bedrieger op Drankeneiland”gelezen. Dat waren ook mooie boeken en ik vond het een leuk project. Ik Nina vind het boekenproject heel leuk, maar vooral het boek “100% Nina”!!!!! Op de site heb ook een tip geplaatst.

Leesstrategieen 11 feb 2013

Voorspellen, vragen stellen, verbinden, visualiseren, samenvatten en afleiden zijn leesstrategieen die de leerlingen helpen om een tekst actief te lezen. Deze strategieen kunnen toegepast worden bij het vak begrijpend lezen, maar ook bij de wereldorienterende vakken (aardrijkskunde, geschiedenis en natuur). Vandaag heeft groep 8 kennisgemaakt met de "relatiecirkel" en "mindmap". Op de vraag "Hoe vond je het om te mindmappen?" werd geantwoord "Leuk, omdat je er plaatjes bij mocht tekenen en zo kun je het beter onthouden!"

Week van de pauzehap! De afgelopen week hebben de kinderen in de ochtendpauze kunnen genieten van gezonde tussendoortjes. De kinderen hebben banaan, komkommer, onbijtkoek of rijstwafel en gedroogd fruit gegeten. Groep 8 druk bezig met ... 05 feb 2013

De leerlingen van groep 8 zijn druk bezig met het bezoeken van scholen van Voortgezet Onderwijs. Ook gaan ze soms al een middagje meedraaien op een school voor Voortgezet Onderwijs. Zo langzamerhand wordt duidelijk wie waar heen gaat ...

Afgelopen weekend is ook de jeugdprinses van de Carnaval bekend gemaakt, aan Jessey de eer om dit jaar jeugdprinses te zijn!

We lezen veel boeken over het thema “Survival” in het kader van het leesbevorderingsproject voor groep 8.

Het is februari ... groep 8 buigt zich deze week over de CITO Eindtoets ...

Groep 8 gaat er voor, we doen ons best!!!

Groepsvorming De eerste twee dagen van het nieuwe schooljaar stonden in het teken van groepsvorming. In groep 7/8 zijn we hier op veel verschillende manieren mee bezig geweest. Zo hebben we een namenbingo gespeeld om te kijken hoe goed de kinderen elkaar al kennen en om nieuwe dingen van elkaar te weten te komen. Samen hebben we gesproken over wat we belangrijk vinden in het omgaan met elkaar als groep en dit vastgelegd in een aantal groepsafspraken. We hebben zowel binnen als buiten spelletjes met elkaar gespeeld. Ook hebben we geknutseld: een "toast" op het nieuwe schooljaar! Wie een kijkje in de klas komt nemen kan de resultaten bewonderen. Groep 8 - Overblijfouders Vandaag moest groep 8 tegen de overblijfouders voetballen. Het was een spannende wedstrijd , maar toen kwam Ian en scoorde hij de eerste goal! Iedereen kwam op gang en het ging steeds beter. Toen ging de bal naar voren en scoorde Yaniek. Het was 2-0 Na de wedstrijd moesten we penalty’s nemen. De penalty’s werden genomen door: Jelmer, Devin, Mart, Marloes en daarna Fleur. Jelmer en Mart scoorde! Bij het andere team scoorde Antje. De eindstand werd 4-1 voor GROEP 8!!! Overblijfouders bedankt voor de gezellige en sportieve wedstrijd! Groetjes Julia en Salea Vechterweerd ‘Dit was de leukste natuurles die we ooit hebben gehad!’ dat is een veel gehoorde reactie na het bezoek dat de kinderen van groep 8 dinsdag 28 mei aan de Vechterweerd hebben gebracht. Onder begeleiding van de vrijwilligers van stichting IVN Zwolle konden de kinderen verschillende proefjes uitvoeren in het waterwingebied. De kinderen konden in groepjes zelf de keuze maken uit onder andere waterdiertjes vangen, grondboren en met verrekijkers de galloways bekijken. Dankzij het geweldige weer en de hulp van de ouders hebben we er een mooie en leerzame middag van kunnen maken. Jeugdprins(es) 2013 06 jan 2013

Nog enkele weken en carnaval 2013 gaat van start. Wie wordt jeugdprins(es) 2013?

Hallo Wereld - Kinderboekenweek 16 okt 2012 Nog een aantal foto's van de Kinderboekenweek. De kinderen werken hier aan hun PowerPoint presentaties en artikelen voor de schoolkrant. Start nieuwe schooljaar 03 sep 2012

En toen waren de 6 zomervakantieweken al weer voorbij ... ... we zijn het nieuwe schooljaar vandaag gestart met groepsvormende activiteiten. Vanmorgen op het plein hebben we estafetteraces gespeeld waarbij er samen gewerkt moest worden (zie ook het fotoalbum). Dat verliep heel goed. Verder hebben we vandaag onder andere gepraat over de vakantie, kennismakingsspelletjes gedaan, gewerkt aan een verjaardagskalender en groepsafspraken gemaakt. Morgen krijgt de groepsvorming een vervolg. Daarna gaan we ook aan de slag met rekenen, taal en alle andere vakken.
We gaan er samen voor dit schooljaar!

Afsluiting Kinderboekenweek 12 okt 2012

Vandaag hebben we de Kinderboekenweek met het thema "Hallo wereld" afgesloten. Groep 8 heeft deze periode gewerkt over Amerika.
We hebben o.a. totempalen en dromenvangers gemaakt en ons eigen "Vrijheidsbeeld" getekend. Leerlingen hebben over de onderwerpen slavernij, indianen, beroemdheden, het "Witte Huis", sport, eten en tussendoortjes gewerkt. Dit hebben ze laten zien door o.a. PowerPoint presentaties.
Ook hebben we popcorn gemaakt en gegeten.
Heel fijn dat er zoveel ouders aanwezig waren bij de afsluiting!

Tweede schooldag 04 sep 2012

Ook vandaag stond in het teken van groepsvorming. Vooral de pantomime-estafette en het levend ganzenbord waren favoriet. Daarom hebben we de pantomime-estafette 's middags nogmaals gespeeld. Enkele opdrachten bij het levend ganzenbord waren heel makkelijk (vraag een sticker aan meester Ruben), sommige heel lekker (vraag een snoepje bij de juf), sommige om te lachen (ga onder de paraplu zitten en zing "het regent ...") en sommige opdrachten waren heel moeilijk (vraag een vouwblaadje aan juf Tamara en vouw een vlieger ... hoe moest dat ook al weer? geen enkel groepje kwam met een goed gevouwen vlieger terug ...). Kortom: de kinderen hebben met veel enthousiasme dit spel gespeeld.
Morgen gaan we de echte schoolboeken uitdelen. Ook blijven we werken aan de groepsvorming en gaan we de liedjes voor de openingsviering oefenen.